WYBIERZ DZIAŁ
Człowiek, Możliwości, Ograniczenia
Meteo
Nawigacja
Prawo lonicze
Zasady lotu
Bezpieczeństwo lotu
Osiągi i planowanie lotu
Procedury operacyjne
Transport, konserwacja i obsługa statku powietrznego
Wiedza Ogólna o Statku Powietrznym
Loty w Bieszczadach
Zasady lotu
1. B-stall:
A) służy do uzyskania większego opadania
B) wykonujemy zaciągając taśmy rzędu B
C) jest stanem mało stabilnym i dlatego wymaga przy stosowaniu dużej ostrożności
D) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
2. Spiralą nazywamy taki stan lotu, w którym:
A) paralotnia obraca się wokół osi pionowej
B) paralotnia obraca się wokół osi poziomej
C) następuje jednostronne przeciągnięcie
D) założymy z jednej strony podwinięcie
3. Przy luźnych linkach sterowniczych:
A) paralotnia posiada największą prędkość postępową
B) paralotnia uzyskuje prędkość trymową
C) paralotnia osiąga największą wartość siły nośnej
D) żadna odpowiedź nie jest prawidłowa
4. Zwiększenie kąta natarcia:
A) nie ma wpływu na prędkość paralotni
B) może spowodować podwinięcie czołowe
C) stosujemy przy lądowaniu aby wyhamować postępową paralotni
D) zwiększa ryzyko wystąpienia podwinięć bocznych
5. Krytyczny kąt natarcia to kąt, przy którym paralotnia:
A) wyhamuje prędkość do wartości zerowej
B) traci strugi na całej górnej powierzchni skrzydła
C) ulega zniszczeniu na skutek przeciążenia
D) uzyskuje największą wartość prędkości postępowej
6. Co się dzieje, gdy spada gęstość powietrza np z wysokością :
A) siła nośna skrzydła maleje
B) siła nośna skrzydła rośnie
C) siła nośna skrzydła jest stała niezależnie od warunków atmosferycznych
D) maleje opadanie paralotni
7. Opór powietrza zależny jest od:
A) powierzchni skrzydła
B) gęstości powietrza
C) prędkości lotu
D) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
8. Gdy prędkość paralotni rośnie to:
A) spada opór aerodynamiczny
B) rośnie opór aerodynamiczny
C) opór aerodynamiczny nie ulega zmianie i jest stały w całym zakresie prędkości
D) wszystkie odpowiedzi są fałszywe
9. Opór indukowany:
A) na paralotni nie występuje
B) posiada stałą wartość dla danego profilu
C) jest tym większy nim końcówka skrzydła jest szersza
D) jest tym większy nim końcówka skrzydła jest węższa
10. Kątem natarcia nazywamy:
A) kąt zawarty pomiędzy cięciwą skrzydła a kierunkiem napływających
B) kąt zawarty pomiędzy cięciwą skrzydła a poziomem ziemi
C) kąt zawarty pomiędzy cięciwą skrzydła a linią łączącą krawędź natarcia z krawędzią spływu
D) kąt zawarty pomiędzy stycznymi do powierzchni dolnej i górnej paralotni
Sprawdź odpowiedzi