WYBIERZ DZIAŁ
Człowiek, Możliwości, Ograniczenia
Meteo
Nawigacja
Prawo lonicze
Zasady lotu
Bezpieczeństwo lotu
Osiągi i planowanie lotu
Procedury operacyjne
Transport, konserwacja i obsługa statku powietrznego
Wiedza Ogólna o Statku Powietrznym
Loty w Bieszczadach
Bezpieczeństwo lotów
1. Wyprowadzenie paralotni z korkociągu (negatywki) wykonujemy poprzez:
A) wprowadzenie skrzydła w fazę full-stall i wyjście standardowe
B) nie reagujemy, skrzydło wyprowadzi się samo
C) zaciągamy mocno sterówkę po stronie wewnętrznej
D) wszystkie odpowiedzi są fałszywe
2. Jeżeli skrzdło ulegnie przeciągnięciu i opada za plecami to:
A) szybko, ale płynnie odpuszczamy sterówki
B) w razie potrzeby, gdy skrzydło wyprzedza, lekko przyhamowywujemy
C) brak reakcji pilota może spowodować sytuację, w której wskazane zostanie użycie SIP
D) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
3. Paralotnia sygnalizuje moment przeciągnięcia (full stall) poprzez:
A) zanik odgłosu świstu powietrza przelatującego prez olinowanie
B) rosnącą siłę na sterówkach
C) znaczną utratę prędkości postępowej
D) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
4. Przeciągnięcie paralotni (przejście przez krytyczn kąt natarcia) wystąpi gdy:
A) nadmiernie rozpędzimy paralotnię
B) zbyt mocno zaciągniemy sterówki
C) zbyt szybko uwolnimy sterówki po spadochronowaniu ustalonym
D) podczas startu zbyt mocno wypychamy taśmę A do przodu
5. W trakcie lotu prawa część paralotni ulega podwinięciu:
A) natychmiast uruchamiamy SIP
B) nie reagujemy, paralotnia samoczynnie wyjdzie z sytuacji niebezpiecznej
C) balansujemy ciałem na lewą stronę i w razie potrzeby lekko zaciągamy lewą sterówkę
D) zaciągamy obie sterówki o 30%
6. Kask jest wyposażeniem:
A) obowiązkowym
B) dobrowolnym
C) wymaganym tylko w lotach z pasażerem
D) obowiązkowym tylko w przypadku lotów szkoleniowych
7. Protektor w uprzęży paralotniowej:
A) jest obowiązkowy
B) łagodzi skutki upadku z wysokości
C) poprawia komfort użytkowania uprzęży
D) umożliwia zamocowanie kółek
8. Spadochron ratunkowy SIP:
A) używamy w przypadku zderzenia paralotniarzy
B) używamy w przypadku uszkodzenia paralotni uniemożliwiającego dalszy lot
C) używamy w przypadku trwałego odkształcenia paralotni uniemożliwiającego dalszy lot
D) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
9. W przypadku konieczności szybkiego wytracenia wysokości stosujemy:
A)uszy
B) B-stall
C) spirala
D) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
10. Podczas startu w fazie rozbiegu środkowa część czaszy jest cofnięta:
A) lekko przyhamowywujemy paralotnię i kontynuujemy rozbieg
B) natychmiast przerywamy start
C) mocno hamujemy i gwałtownie przyśpieszamy
D) kontynuujemy rozbieg z poluzowanymi sterówkami
Sprawdź odpowiedzi